dinsdag 29 november 2011

Inspiratie opdoen in Ochten

Ik ga nog eventjes door met het plaatsen van foto's van onze brocante-tour... Kunnen jullie ook meegenieten van al het moois wat we gezien hebben:-)

We zijn na ons bezoekje aan Valburg nog naar Lienden gegaan. Daar bezochten we 'De Stamkamer'. Hier had ik veel van verwacht, maar helaas voldeed dit bezoekje niet aan mijn verwachtingen... De gastvrouw vonden wij allerminst hartelijk en dat is al geen gezellige binnenkomer.

Ik houd van een sober interieur, maar niet van soMber... Dit interieur vond ik toch wel erg neigen naar dat laatste! Kreeg er een beetje een museum-gevoel bij. Maar mooie spullen waren er zeker te vinden en ook de basis was prachtig! (Jammer genoeg mocht ik hier, als enige adres, geen foto's maken)

Verder zijn we naar Ochten gegaan en daar hebben we nog een paar winkels bezocht. Bij twee van die winkels heb ik foto's gemaakt die ik graag met je deel, wie weet werkt het wel net zo inspirerend voor jou als het deed voor mij!.

Ik begin bij de foto's die ik genomen heb bij 'Seizoen en Stijl'.








Ook hebben we een bezoekje gebracht aan 'De Laurier' (zij hebben helaas nog geen website).
Dit is een winkeltje gesitueerd achter een prachtige boerderij (daar stonden wij met onze neuzen tegen de raam aan naar binnen te gluren... uiteraard met toestemming van de aardige eigenaresse!!! Wie weet mogen we volgende keer van haar wel een rondje wandelen door haar oooh zo geweldig mooie, imposante schouw... ZUCHT... Ja, zo imposant was ie wel: je kon er bijna een wandeling in maken!)








Judith

17 opmerkingen:

Martine zei

Hoi Judith, ik was vrijdag, een dag na jou, in de Stamkamer met een vriendin en wij dachten er hetzelfde over als jou. Normaal kom ik er wel meer, maar dan ben ik niet eerst bij de Potstal geweest. Het is dan inderdaad erg so(m)ber, vooral als het donker weer is buiten. Als dan de gastvrouw ook nog niet in haar hum(eur) is , ben ik er ook zo weer weg.
Wat een leuke foto's van de Laurier. Wij wilden er ook heen, maar we stonden er om half 1 en toen waren ze tot 1 uur dicht wegens lunchpauze. Jammer, volgende keer beter, want Seizoen en Stijl is zo'n leuke winkel , daar kom ik regelmatig en dan combineer ik het volgende keer met de Laurier.
lieve groet, Martine

Home and Lifestyle zei

Afgelopen kerst was ik bij de Stamkamer, ik vond het ook niet heel geweldig. Er stond prachtig spul, maar degene die er werkte was met een klant bezig en zei niets en verder vond ik wat er stond vooral groots...voor een totaal inrichting.

Bij je andere adresjes ben ik nog nooit geweest, volgens mij moet daar maar eens snel verandering in komen :-)!

Lieve groet, Ingrid

Zaanse Zolder zei

Van de foto's die je wél mocht maken worden we wel heel vrolijk hoor.
En laat die Stamkamer dan maar voor wat het is, er is dus genoeg ander moois te vinden met gezellige mensen.

Unknown zei

De andere foto's zijn wel prachtig!
Jammer dat je niet vriendelijk ontvangen werd,vriendelijkheid is wel je visite kaartje toch!
Groetjes en een fijne dag Karin

ria zei

Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van Martine (was met haar die dag op stap).Maar jullie hebben ook genoten,net als wij.En je foto's zijn prachtig!
Fijne dag en lieve groet Ria

Corine(THUIS) zei

Ik heb dezelfde ervaring, de familie daar is niet echt vriendelijk.. Toevallig zag ik daar dus dé suikerpot, die dus niet te koop was ;)
Ik vind het er wel mooi sober, maar idd, er is weinig sprankeling en levensvreugde te ontdekken :))
Die bloemenzaak is wel een aanrader!
Groeten, Corine(THUIS)

Kom Achterom zei

De laurier is wel heel mooi zeg!! Wat een sfeer!
Echt genieten jullie tour de de brocante
fijne avond
Yolanda

Astrid zei

Wij hebben er jaren geleden een mooie tafel en kroonluchter gekocht. Zij zaten toen nog in de kleinere winkel. Vorig jaar zijn wij weer een keer bij deze winkel geweest maar inderdaad was men niet echt vriendelijk.... Toen ik vroeg naar een kleurnummer kreeg ik niet veel respons, maar toen ik de man van de eigenaresse even aansprak was hij wel heel vriendelijk.
Groet van Kiki

Carre zei

Leuke foto bij de winkel maar spijt me geen foto bij de stamkamer.Mijn favoriete decoratie van de stamkamer.Groetjes Karolina

Mayflower zei

Wat leuk om even met je mee te gaan door die sfeervolle winkels. Jammer dat de vriendelijkheid in de Stamkamer tegenviel, zoiets drukt toch een stempel op zo'n bezoek.
Fijne avond.
Lieve groet, Mea

Miranda | Taxx Life Blog zei

Wat grappig, afgelopen zaterdag zijn wij ook bij Seizoen en Stijl geweest, wat een gaven winkel zeg, daar ga ik nog eens heen als we de sleutel hebben. Enne de Stamkamer was dicht, maar zo te zien dus niet de moeite waard.

amy zei

Nou zo te lezen lag het niet aan jou ,de eigenaresse was niet in dr hummetje :)
Nou daar komen we dan maar niet meer ,maar waar je nu geweest bent ziet er toch ook geweldig uit ?!
Heerlijk ,dat we even mee mochten genieten (t is toch ook reklame voor zo n winkel als je er fotos van maakt ?! )

All Seasons zei

Heb je Buren niet even aan je ritje toegevoegd? Dat is zo'n mooi oud stadje en ook daar zijn veel leuke brocante zaakjes te vinden. Maar het sfeertje in Buren zelf is al de moeite waard om te bekijken.
Leuk dat we even met je mee mochten genieten...

Liefs,

Petra zei

Was gisteren al hier maar toen klikte ik m'n verhaal weg ;-(

Ontzettend leuk dat je daar geweest bent!
Ochten is mijn geboortedorp.

Op blz. 191 van WLS 04/2011 ( je weet wel, waar Lia in staat, kun je ook in haar huis
(De Laurier) kijken)

Wist je dat Stamkamer eigenaresse zus is van Potstal eigenaresse?

Je hebt zelf ook al een leuke potstal hoor!!

Groetjes Petra

lia zei

Tja, dat heb ik vaker gehoord. Ik heb er geen last van, maar we kennen elkaar ook anders. Maar het is wel erg jammer, gelukkig was het in Ochten wel de moeite waard. En bij Jose is iedereen altijd welkom.

Fijne avond
Liefs Lia

t brocante sfeertje zei

haha ja die Stamkamer toch!.Kom volgende keer gezellig bij mij dan mag je zeker wel foto's maken is toch alleen maar mooi als je als winkelier gratis reclame& een fotoreportage krijgt!Groetjes,Ingrid

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

mmmm heerlijk sfeertje daar .....je zou zo op die bank gaan zitten met bak kofie hahahah ...wens je een fijne dagen ...lieve groet rosita