zaterdag 15 november 2014

Tradities

De periode van het Sinterklaasfeest met gelovige kindertjes vind ik een hele gezellige, spannende en bijzondere tijd. Grote pret dus dat wij dit feest nu alweer voor de 18e keer vol overgave mogen vieren! Want dankzij onze nakomer zitten wij er nog volop in en net hebben wij dan ook weer gezellig en traditiegetrouw met warme chocomel en zelfgebakken kruidnoten voor de buis gekluisterd gezeten en meegezongen met alle liederen... En nog steeds wordt er uitbundig gezongen in huis!


 Sinds jaren koop ik eigenlijk zelden pepernoten, maar bakken we zelf onze kruidnoten: Zoveel leuker en lekkerder én het huis ruikt ook nog eens heerlijk, dus dat is een instant sfeermaker! En zoals ieder jaar wordt deze heerlijke lekkernij volgens traditie voor het eerst gegeten tijdens de intocht op televisie...

En natuurlijk hebben we ook weer stylisch onverantwoorde, maar oh zo leuke Sinterklaas versieringen aangebracht, zodat Sinterklaas ook dit jaar weer zeker niet aan ons huisje voorbij zal gaan;-)


Jammer vind ik het wel dat deze allerlaatste keren dat wij dit feest vol overgave mogen vieren, wordt overschaduwd door die Zwarte Pieten discussie. Ik erger me eraan dat ik op moet letten als mijn kind in de buurt van de TV is! Hoe ze het opgelost hebben op het Sinterklaasjournaal, dat is allemaal hapklare koek voor hem, maar de discussies die op tijden uitgezonden en toegelicht worden als die kleintjes allemaal nog op zijn... Niet handig en niet fijn als je het mij als moeder van een goedgelovige vraagt!

Maar we proberen gewoon iedere keer op tijd weg te zappen, zodat de jongste hier nog eventjes onbezorgd kan genieten van deze magische tijd!

Morgenvroeg zal het vast vroeg dag zijn hier, want er wordt druk gewerkt aan de kleurplaat voor Sinterklaas en wanneer vanavond dat schoentje weer gezet mag worden: Zoooo spannend;-)

Fijn weekend!
Judith

14 opmerkingen:

lia zei

Het is zo'n leuke tijd, en idd jammer met al dat gezeur.
Ik denk dat ik er volgend jaar ook echt mee te maken krijg met Daan, maar nu snapt hij er nog niets van.
Geniet lekker van het sinterklaasgebeuren.

Liefs Lia

Athomebymy zei

Ik ken het niet kruidnoten ... ze zien er in elk geval wel heerlijk uit !
Hier is dat probleem zo niet , alleen is Bernard er wel net iets te veel mee bezig dat er al veel kindjes van de klas sinterklaas (in verschillende winkels) gezien hadden en hij kwam pas vandaag aan in belgie , dit is nu zijn grootste probleem ...

Liefs Petra

Unknown zei

Gezellige tijd he.
De herinneringen van toen de meiden nog jonger waren wat was het altijd gezellig.
Dit jaar vieren voor het eerst weer sinterklaas met Lynn zo leuk 😄
Nederland had gelijk moeten ingrijpen ,in belgie staat het op de erfgoed lijst en dus kan aan het hele sinterklaas niets meer veranderd worden, verstandig dicussie gesloten dan.
Moeten ze hier ook doen sinterklaas en zwarte piet zoals het altijd geweest is

Home and Lifestyle zei

Dat de intocht van Sinterklaas en zijn Pieten zo moest verlopen, vind ik persoonlijk behoorlijk bedroevend. Het is een kinderfeest maar met 90 arrestaties zou je dat bijna niet vermoeden. Zo gaat het leuke er wel vanaf. Ik hoop dat de goedgelovigen het allemaal nog niet zo in de gaten hebben en dit jaar ook weer op en top genieten van een heerlijk en spannend feest. Met kruidnoten ;-).

Fijn weekend nog. Liefs, Ingrid

Corine(THUIS) zei

Die heerlijke, spannende sinterklaastijd is hier al jaren niet meer gevoeld. En vandaag heb ik van het hele circus op tv ook niks mee gekregen, er stonden teveel klussen op de to-do-lijst. Maar nu is de kachel aan, zometeen duik ik met chocolademelk op de bank.. Geen zelfgebakken kruidnoten helaas, maar wel een Bossche bol!

Roelie Steinmann Photography zei

Heerlijk pepernoten en sinterklaas. Ik heb er gisteren ook zo van genoten. Mijn zusje woont al 20 jaar in Amerika en logeert nu even bij mij thuis. We zijn samen naar de intocht in ons dorp geweest. Gelukkig hebben wij nog gewoon zwarte piet en zijn uitgebreid met hen op de foto geweest. Heel erg leuk. Ook lekker veel pepernoten gegeten.

Gezellig weekend, Roelie

It's me zei

Geniet maar lekker van een ouderwets gezellig Sinterklaas feest ...!...liefs Ria...x!

Bij Guusje Thuis zei

Hou dat gevoel samen met jongste vast, dat kneuterige, heerlijk. Hier gaan we een aangepast recept uitproberen voor oudste; wil hoe dan ook pepernoten :)

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Zelf gebakte pepernoten, heerlijk.

Mijn kinderen zijn al volwassen, soms wel jammer hoor, want ik vond het altijd erg gezellig het Sinterklaas feest.

Alvast een fijne week en lieve groet,

Loes

Unknown zei

Leuk hoor, hier worden ook kruidnoten gemaakt.. geniet ervan..

Groetjes Roos

Unknown zei

Heerlijke tijd ...geniet ervan! Ik heb de schoenen ook nog gevuld bij volwassen zonen.
Jammer dat het zo overschaduwd wordt door de vele negatieve publiciteit!
Gr Lida

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat een heerlijke tijd is dit: vooral wanneer je kinderen of kleinkinderen hebt!
We hebben afgelopen weekend genoten van een aankomst van Sinterklaas in het klein, zonder demonstraties,en het was geweldig!

groet Trijnie

Petra zei

)oo Juud , ik ben pas sinds 2 jaar sinterklaasvrij op 5 december, dus ik hoop voor je dat je nog heeeel lang van het sinterklaasgebeuren mag genieten! Hier hebben we ook de kruidnoten al gebakken! Zooooooo lekker!!
Geniet ervan!

Lieve groet van Petra

Huys 50 zei

Hooi Judith,

Ik heb een andere blog...alleen weet ik niet of iemand het kan vinden ?? !!
Mijn blognaam is nu Huys 50 Kun jij mij vinden ?? mijn volgsters zijn nl nu ook allemaal weg.. ;-(
HELP

groetjes
Dicky Marie