zondag 29 november 2015

Oud & Nieuw

Afgelopen week zijn de deuren geplaatst: De voordeur, achterdeur en garagedeuren. Weer een vakje wat afgevinkt kan worden. Aangezien ik zelf het huis ontworpen heb, weet ik wel wat er ongeveer komen gaat, maar het blijft altijd spannend om het van tekening in het echt te zien. Bas had zichzelf blijkbaar niet zo verdiept in het detail en verwachtte een standaard achterdeur. Gelukkig was hij enthousiast over dat kleine raampje en vond hij het heel mooi.


Volgende week wordt het glas ingemeten en de week erop komen ook de raamkozijnen erin en de blauwe hardstenen vensterbanken. Vanaf dan zitten we binnen winddicht (want wat trekt het koud in dat huis!)

Ondertussen zijn we druk met de basis voor de binnenkant. Vrijdag zijn we naar voorbeelden van stucwerk gaan kijken en we zijn er een heel eind uit welke vloeren in ons huis komen te liggen. Voor de binnendeuren twijfel ik nog tussen maatwerk stoere massief eiken deuren of sobere deuren gelakt in dezelfde kleur als de muren ook erg mooi en rustig staan... 

Qua oude materialen hebben we het een heel eind op de rit. Ik wil in ons nieuwbouwhuis wel de juiste balans vinden en niet teveel oud toepassen. Persoonlijk vind ik het niet mooi als een nieuwbouwhuis te krampachtig 'oud' moet lijken en zoek ik graag de balans tussen oud en nieuw. Dus nu zijn we alleen nog op zoek naar oude balken of gebinten.

 

Hiervoor zijn we gisteren weer naar een handelaar in oude bouwmaterialen gegaan en ook hier twijfelen we nog eventjes : Bas wil alleen oude, rechte eiken balken en ik wil dat graag combineren met een mooie oud gebinte...

 

Het is erg leuk om op deze plaatsen te gaan kijken. Maar wanneer ik iets moois zie, zie ik vaak meteen hoe en waar ik het wil hebben. Bas heeft daar meer moeite mee en hij geeft dan ook steeds aan dat hij niet zo snel kan schakelen als ik: Waar ik meteen wild enthousiast ben en het complete plaatje al in mijn hoofd heb, vindt hij mijn ideetjes wazig... Hij heeft natuurlijk geen voorbeeld en moet er dan maar op vertrouwen dat ik écht weet wat ik doe. Nee, dan kiest hij liever voor het veilige 'dertien in een dozijn', waar ik dan weer bij denk: "gaap" haha

En soms win ik en soms wint hij en op die manier wordt het 'ons huis' zoals het hoort!
 
Ik wens je nog een heerlijke zondag toe.
Judith

25 opmerkingen:

Corine(THUIS) zei

Die balans tussen oud en nieuw is in een nieuw huis moeilijker dan in een oud huis denk ik.. wel heerlijk om daar je eigen (gezamenlijke) keuzes in te maken!

Unknown zei

De deuren en poort zijn werkelijk super mooi , dat kleine vierkante raampje zie je hier wel vaker .
Dat jullie elk je eigen smaak in het huis gaan stoppen , maakt het juist zo spannend .
Wij doen dat hier ook , met soms verrassende resultaten .
Ik ben ect benieuwd naar die binnenkant ....
Groetjes
Christel , Garcya's place

It's me zei

Wowwwww wat mooi Judith prachtig de deuren wat een paleisje krijgen jullie....liefs van mij x

Home and Lifestyle zei

Prachtig, wat een mooie deur...dat is er zeker geen van dertien in een dozijn! Het lijkt mij super om zo'n mooi huis ook nog eens zo mooi in te mogen richten. En zoals je zegt, wonen jullie er samen en is het de kunst om zo te geven en te nemen, dat het voor beiden straks voelt als een thuis.

Liefs, Ingrid

Athomebymy zei

Supermooi !!!
Ik ben zoooo benieuwd naar al wat volgt !

Liefs Petra

Unknown zei

Prachtig judith!!!!!
Fijn dat het lukt wat balans betreft en jullie er samen uitkomen.
Geniet van het moment!

En wanneer jullie erin gaan?
Fijne avond groetjes Karin

Anneke zei

Heel langzaam maar zeker zie je het huis vorderen. Prachtig die deuren en leuk dat raampje. Echt een hele goede keus. Het blijft altijd een puntje als je alletwee iets anders wilt. Is hier thuis ook hoor. Ik wacht met spanning op de volgende vorderingen.
Liefs Anneke

Anoniem zei

Wat een super gave deuren!
Ben weer benieuwd na je volgende Post en foto´s...
Fijn weekend nog!

Roelie Steinmann Photography zei

Wat een mooie deuren zeg. Elke keer voegen jullie weer iets moois toe aan het huis. Leuk om het zo te kunnen volgen.

Groetjes Roelie

lia zei

Ik hou van deuren met een klein raam.
En oud in combinatie met nieuw kan zo mooi zijn. En weet dat het jou gaat lukken om dat voor elkaar te krijgen. Bas weet intussen ook wel dat jij weet wat je doet.
Het word echt prachtig, en ik kan dat nu al zien hoor....

Liefs Lia

het moonhuis zei

Ooh zucht... wat gaat dat mooi worden!!!!!

Liefs Monica

Unknown zei

Ik kan niet anders zeggen...dan dat het een super gaaf huis gaat worden, dat kun je nu al zien.
Fijne avond.

Groetjes,
Inge, my choice

Marjonel M zei

Wat mooi zeg dat ziet er nu al prachtig uit,en kijk al uit naar je volgende post.

Fijne week!
Liefs, Marjonel

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Wat een uitzoekerij allemaal, maar moet zeggen dat het er nu al super uitziet.

Fijne week en lieve groet,

Loes

Easyliving zei

Tjonge......wanneer ik nog in Brabant woonde was ik al lang langs getoerd om alles met eigen ogen te bekijken!
Tjonge wat mooi allemaal en wat smaakvol nu al!!
Super Judith (en Bas) want die denkt ook mee ;-)

Liefs Dinka

Margo van Schaick zei

Wat wordt jullie huis mooi!!!!! Dat zie je al aan de details en het materiaalgebruik.
Groet, Margo
(casadinarda.blogspot.nl)

Els zei

Jullie huis is nu al prachtig! Ik ben ook heel erg fan van dat kleine raampje. Wij hebben enkele maanden geleden onze volledige benedenverdieping verbouwd en ook wij hebben lang getwijfeld tussen deuren in zelfde kleur als de muren ofwel eiken deuren. Omdat er al vrij veel hout in de rest van ons interieur voorkomt, zijn we uiteindelijk voor de 1ste optie gegaan en we hebben ons dit nog geen minuut beklaagd! Lieve groet, V.

Huize Kip Kakel zei

Wel heerlijk om er dan samen uit te komen en te kunnen genieten van een stukje van hem en een stukje van jou in huis!!
Het wordt prachtig, mooi dat je nu binnen aan de slag kan, naar mijn idee gaat het allemaal best snel!
Fijne week ❤

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Prachtige, sfeervolle deuren, Judith en het kleine raampje is inderdaad heel leuk gedaan. :) Geniet ervan..

Lieve-Groetjes,
Verie

faire un songe zei

Het wordt prachtig judith..
Bas weet dat jij weet wat je mooi vindt.
Dat heb je in de jaren door al bewezen, dus dat zit wel goed.
Fijne dag nog

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat ziet dat het er leuk uit zeg! Vooral dat kleine raampje is zo apart....leuk dat je man dat ook vind! Had ie toch even niet goed opgelet?
Maar wb de binnenkant: het is een beetje geven en nemen denk ik.....je moet er toch allebei in wonen. maar het zal jullie heus wel lukken om er samen uit te komen!
Veel plezier met deze tijd waarin je keuzes moet maken: spannend maar ook zo leuk!!

groet Trijnie

Unknown zei

Wat gaat dat mooi worden! Gaaf die donkere deuren bij die stenen 😍

Marjan zei

Zo gaaf die deuren!!!!
Nee, niet alleen de deuren het ziet er gewoon helemaal super uit.
Zulke mooie details....
Samen komen jullie er wel uit.;)

liefs, Marjan

Huize Vizzini zei

O judith, het lijkt mij ook best lastig om alles te vinden wat je wilt. Ik kom dat zelf vask tegen. Iets in mijn hoofd, maar nergens te vinden. Kan er gewoon boos om worden hihi.
Dat wat Bas heeft, heeft Marcel ook. Hij ziet het ook niet gelijk voor zich. Ik wel. Gelukkig laat hij het vask aan mij over. Het is tenslotte altijd nog goed gekomen.
Liefs Patricia

SOBERenSTIJL zei

Super die deuren Judith!!! Ik herken je verhaal wel, hier moeten de ideeën ook eerst even "landen":)

Groetjes Dorine