vrijdag 5 februari 2016

Grote stappen vooruit

Vanmorgen werden onze bourgondische dallen geleverd... Dat hebben we bewust vroeg laten gebeuren, zodat de tegelzetters weten met welke tegels ze te maken hebben. Het is toch een vak apart in tegenstelling tot het plaatsen van keramische tegels.


Er is zoveel te kiezen qua vloeren, dat we dat écht lastig vonden: We waren er vrij snel uit dat het bourgondische dallen moesten worden en dan denk je al een heel eind te zijn, maar ook binnen die groep is er veel te kiezen.


Tijdens onze zoektocht viel het me op dat sommige bourgondische dallen behoorlijk 'druk' zijn. De kleurnuances bij natuurstenen vloeren vind ik prachtig, maar soms zijn dallen zo gesorteerd dat het onderlingen kleurverschil wel erg groot is. Dat wilde ik niet, want een vloer is erg sfeerbepalend en aanwezig en dan wil ik graag een rustige basis. Ook wat betreft het formaat zijn er verschillende keuzes. Persoonlijk hebben we tot op het laatst getwijfeld tussen wildverband of rechthoekig, maar dan wel beide in een groot formaat. Uiteindelijk hebben we voor één formaat gekozen (60 x 90 cm) om een nog rustiger beeld te creëren.



Verder gaat de bouw met sprongen vooruit, althans in onze beleving, want de stukadoor is bezig. Op de eerste en tweede verdieping zijn alle wanden op de kamers geraapt, badkamers uitgezonderd. Ook beneden zijn de eerste muren voorzien van raapwerk. Hierdoor kijkt alles al meteen een stuk 'huiselijker', maar een nadeel is wel dat het in de woonkeet nu vaak ook 'wit' ziet op de vloer en ik aan de gang kan blijven met poetsen!

Hier een impressie:
Tweede verdieping, grotendeels het domein van onze oudste zoon.

 
Eerste verdieping: Overloop met inbouwkasten en in onze slaapkamer zijn 
de eerste voorbereidingen getroffen voor het smeren van het plafond.


bijkeuken
woonkeuken
woonkamer, plaats waar de schouw komt
 
woonkamer, TV hoek

woonkamer

Ik wens iedereen een fijn weekend toe en degene die op vakantie gaan wens ik veel plezier. Voor de zuiderlingen die carnaval gaan vieren zeg ik: Alaaf!

Groetjes,
Judith

P.S; Vanwege tijdgebrek kom ik er niet aan toe om bij medebloggers te reageren. Daarom heb ik de mogelijkheid om te reageren op mijn blog ook uitgeschakeld.