zondag 22 mei 2016

Eerste binnenkijker

Er is hier al héél veel werk verricht, maar er moet ook nog steeds héél veel gebeuren! Die bekende zware laatste loodjes...

Ik merk dat de mensen om ons heen nieuwsgierig worden naar de door ons geboekte resultaten. Dus ik word regelmatig gebeld en geappt door mensen die willen afspreken. Uiteraard lopen mensen van de 'inner circle' hier regelmatig in en uit (al kan ik dan soms ook wel na één bakkie zeggen "Als jullie het niet erg vinden, ga ik weer door"). Maar op dit moment hebben we gewoon geen tijd en energie om een goede gastheer en gastvrouw te zijn voor 'echt bezoek' (snap je het nog?!) Of we zijn aan het klussen, of we zijn doodmoe van het klussen! Ondanks dat we op ons tandvlees lopen, willen we nu iedere kostbare vrije minuut besteden aan het zodanig afkrijgen van ons huis, zodat we er echt 'gezellig' bijzitten... Nu moet er in iedere ruimte nog wel iets gebeuren! Dus helaas zal iedereen nog eventjes geduld moeten hebben...

Deze ochtend hebben we gebruikt om eens rustig op te starten: Iets wat we iedere zondagochtend erin proberen te houden: Niets moeten, even wat rust nemen!

Maar 's middags gaan de kluskleren weer aan zodat er aan het einde van de dag weer wat afgevinkt kan worden van de kluslijst. Op dit moment is Bas nog steeds bezig, ondanks dat hij een rustige avond in gedachten had... Gevalletje niet kunnen laten;-)

Ik neem daarentegen eventjes de tijd om wat bij te lezen op jullie blogs en jullie te trakteren op een eerste binnenkijker.

Een ruimte die op een lamp ophangen na, helemaal af is: Het toilet!
We hebben door ons hele huis gebruik gemaakt van natuurlijke en stoere materialen, ook op het toilet.


De muren zijn geverfd met krijtverf van Painting the Past, in de kleur Pepper. Als vensterbank en achter het toilet hebben we gebruik gemaakt van oude eiken spoorbielzen. Op de vloer ligt een blauwe hardstenen vloer in waaltjesformaat... Simpel, stoer en sober

 

Enkele kaarsen om 's avonds eventueel wat extra sfeer te brengen en een pot die wat dingen verbergt die we liever niet in het zicht willen hebben, maar die wel handig zijn om bij de hand te hebben, maken het geheel af. Wat mij betreft heeft deze ruimte ook echt niets meer nodig.

Ik hoop dat je het leuk vindt om regelmatig binnen te kijken in onze woondroom, die stukje bij beetje meer thuis wordt. Want de komende tijd zal mijn blog in het teken staan van binnenkijkers!

Hopelijk tot de volgende keer,
Judith