donderdag 8 september 2016

Zitten


Wij zitten, hangen en liggen op twee vierzits banken. Ik heb heel bewust gezocht naar banken waarop ik goed kon zitten, want dat kan ik op bijna geen enkele bank. Veel (bijna alle) vrienden van ons hebben een lounchebank of hoekbank in de kamer staan en vaak zijn dat van die plofbanken met hele lage zit... Dat is voor mij echt een straf om op te moeten zitten.

  
Dus het was een must dat dat thuis anders moest. Bas heeft me volledig de vrije hand gegeven en is niet meegegaan om een bank uit te zoeken, dus voor hem was het afwachten waarmee ik thuis kwam. Gelukkig vond hij het hele mooie banken en was hij blij verrast met hoe comfortabel ze zitten en liggen: Ze hebben hoge, goed gevulde rugkussens en de zit is lekker stevig en hoger dan bij een gemiddelde bank.


Omdat Bas en ik allebei rugklachten hebben, moeten we allebei regelmatig even plat liggen om de druk op onze wervel te verminderen. Daarom hebben we voor twee banken gekozen in plaats van losse stoelen en één bank. Nu kunnen we allebei liggen... En omdat het vierzits banken zijn, kunnen zelfs de mannen van 2 meter hier helemaal uitgestrekt 'bankzaken' doen. Ook weer lekker praktisch dus!


Om eenheid te creëren heb ik gekozen voor twee dezelfde banken. Maar het moet ook niet te saai zijn, dus heb ik wel gekozen voor een bank met losse rugkussens en een bank met één groot rugkussen. Ook de kleur stof is verschillend. Deze banken hebben ze ook met losse hoes en persoonlijk vind ik die net wat mooier dan deze met vaste bekleding. Maar ook hierin heeft de praktische kant het gewonnen, want bij onze vorige bank was ik de hele dag die linnen hoes recht  aan het trekken: Dat wilde ik niet meer!


De oude palletwagen doet nog dienst als salontafel, maar omdat ie te klein is voor deze ruimte, wil ik graag een grotere, vierkante tafel. Ik twijfel om dit onderstel aan te laten passen en er een ander blad op te maken omdat ik dat onderstel eigenlijk nog steeds heel mooi vind. Maar het kan ook zijn dat ik deze kar naar de speelkamer verhuis en hier een andere tafel neerzet... Nog eventjes rustig bekijken dus hoe en wat...

Fijn weekend!
Judith